Gearbest besteltips

 

1. Bestel zoveel mogelijk bij een G-W warenhuis

Wij raden aan om zoveel mogelijk via G-W warenhuizen te bestellen. Deze warenhuizen zijn speciaal bedoeld voor Europese klanten. Het grootste voordeel is de snelle levering (meestal binnen een aantal werkdagen). Een bijkomend voordeel is dat je geen rekening hoeft te houden met douanekosten. Mocht je onverhoopt toch te maken krijgen met douanekosten dan krijg je deze gewoon vergoed. Het nadeel is wel dat de prijzen in de meeste gevallen iets hoger liggen dan bij de China of Hong Kong (HK) warenhuizen. Voor alle warenhuizen geldt in ieder geval dat betaling via iDeal en Paypal mogelijk is.

 

2. Kies bij China/HK warenhuizen voor Priority Line

Kies je voor een China/Hong Kong warenhuis en de waarde (orderwaarde + verzendkosten) ligt boven de €22, kies dan voor Priority Line (zie hieronder). Met deze verzendmethode sluit je douanekosten zo goed als uit. Indien je alsnog te maken krijgt met douanekosten dan zullen wij deze vergoeden. De verzending duurt gemiddeld ongeveer 4 weken. Dit is uiteraard een schatting en dit kan per bestelling langer of korter duren.

 

3. Dure bestelling? Sluit een “Shipping Insurance” af!

Bij orders met een hoge orderwaarde bevelen wij aan om een “Shipping Insurance” (verzekering voor verzending) af te sluiten. In het meest uitzonderlijke geval als een pakket zoekraakt geeft een dergelijke verzekering meer zekerheid. Het wordt namelijk steeds moeilijker om een resend/refund geregeld te krijgen in de toekomst zonder shipping insurance verzekering. Neem deze verzekering echt voor die paar euro. Dit bespaart een hoop gedoe voor jezelf achteraf. Bij het afrekenen krijg je de optie voor “Shipping Insurance” te zien en wat de kosten daarvan bedragen. Zorg ervoor dat je het hokje “Add shipping insurance to your order” aanvinkt indien je hier gebruik van wilt maken (zie hieronder).

Dit zijn warenhuizen die speciaal voor EU klanten zijn opgezet. Het verschil is de snelle levertijd van ongeveer 6 (werk)dagen en het uitsluiten van douanekosten. Dit ongeacht welke verzendmethode je kiest. Krijg je onverhoopt toch te maken met douanekosten dan betalen wij deze terug. Zie hieronder waar je de optie voor warenhuizen op de site van Gearbest terug kan vinden.

  • Als je een bestelling hebt geplaatst via een G-W warenhuis en je toch douanekosten moet betalen.
  • Als je een bestelling hebt geplaatst bij een China/Hong Kong warenhuis en je gekozen hebt voor de verzendmethode “Priority Line”.
  • Je dient altijd bewijs aan te leveren (factuur van de douanekosten) voordat je de douanekosten vergoed krijgt. Gemiddeld genomen krijg je binnen 3 werkdagen het volledige bedrag op je bankrekening teruggestort.

Je kan dit direct doen via de site van Gearbest door zelf een ticket aan te maken (nadat je ingelogd bent in je Gearbest account). Vul de benodigde gegevens in (ordernummer etc.) en upload de factuur van de douanekosten. Wanneer je voldoet aan de eisen voor vergoeding van de douanekosten (zie hierboven) zullen deze worden teruggestort. Indien je er zelf niet helemaal uitkomt met het aanmaken van een ticket dan horen wij dat graag en helpen we je uiteraard zodat je zo snel mogelijk de gemaakte kosten terugkrijgt.

Stap 1

Klik op de verzendmethode optie (zie geel gemarkeerd hieronder) en je krijgt alle mogelijke verzendopties te zien.

Stap 2

Kies uit een van de beschikbare verzendmethoden. Let er even op dat niet elke product en/of warehuis alle verzendmogelijkheden aanbiedt en dat per verzendmethode de levertijd en verzendkosten kunnen verschillen.

De levertijden verschillen per verzendmethode en het betreft altijd om schattingen. De levertijden kunnen dus afwijken van de hieronder aangegeven gemiddelden. De schattingen dienen ter informatie en hier kunnen geen rechten aan worden ontleend. Elke verzendmethode heeft een eigen levertermijn. Dit verschilt vaak per product. Tijdens het bestelproces kan je bekijken wat de levertijd per verzendmethode (zie hieronder).

Unregistered Airmail (zonder track & trace)

Dit is een normale verzendmethode zonder tracking code. Deze wordt dan ook in de meeste gevallen gratis aangeboden. De gemiddelde levertijd bedraagt rond de 2 – 3 weken.

Registered Airmail (met track & trace)

Dit betreft dezelfde verzendmethode als Unregistered Airmail, met het verschil dat je hierbij wel een tracking code krijgt om het pakketje online te volgen. Je krijgt echter een beperkt aantal tracking updates.

Priority Line (EU Express) tip!

Deze verzendmethode is een echte aanrader. Hierbij wordt je pakketje vanuit het warenhuis verzonden naar de UK (Verenigd Koninkrijk). In de UK zal het door de douane gaan en verder worden verzonden naar Nederland/Belgie. Je krijgt hierbij een tracking code. Deze zal bij DPD pas actief worden na ongeveer 4 weken. De tracking wordt dus actief op de DPD-site wanneer je pakketje de UK heeft bereikt en door de douane is gekomen. Vanaf daar krijg je een gedetailleerde weergave en zal het 2 – 3 dagen duren voordat je het pakket in huis hebt. Deze verzendmethode sluit de kans op douanekosten uit. In het uitzonderlijke geval dat je toch douanekosten zou moeten betalen hebben wij een regeling waarbij je de kosten binnen 3 werkdag op je bankrekening teruggestort krijgt. Let er even op dat je in sommige gevallen  iets extra’s betaalt voor deze verzendmethode.

Expedited Shipping (DHL/EMS etc.)

Dit is een zeer snelle verzendmethode waarbij je pakket in de meeste gevallen door de DHL wordt bezorgd. Het nadeel van deze verzendmethode is dat er een hele grote kans is op douanekosten. Ons advies is dan ook om deze verzendmethode niet te kiezen bij bestellingen met een orderwaarde boven de €22.

Heb je te maken met een probleem of defect product? Maak dan een ticket aan op de website van Gearbest (log eerst in in je Gearbest account) en geef de benodigde gegevens en dan zal de klantenservice van Gearbest je te woord staan en tevens helpen. Afhankelijk van de situatie krijg je snel een antwoord waarmee je verder op weg wordt geholpen. Geef altijd duidelijk aan wat het probleem is. Bij defecte producten zal je in de meeste gevallen een foto of video toe moeten voegen aan je ticket. Op deze pagina lees je meer over garantie en schadeafhandeling bij Gearbest.

DroneKiezer.nl